[ ]
چگونه شعر رپ بنویسیم
نظرات

متن های مورد نیاز برای موسیقی رپ به دو دسته کلی تقسیم میشن: 1-شعر 2- شر !!! شعر در تعریف همون جمله های زبان فارسی هست با این تفاوت که در اشعار می تونه جای عناصر جمله مثل فعل و فاعل و .. عوض بشه.و همچنین شعر وزن خاص و محسوسی داره و از کلمات هماهنگ و هم صوت در انتهای هر مصراع استفاده میشه و برای بیان موضوع اجتماعی،سیاسی،نظامی و فرهنگی و مسائل اعتراض آمیز و .. استفاده میشه! ولی شر چیه؟!!

متن بلند بالا و بسیار مفید ( نوشته بهرام )

با تشکر از علی ( آرزاس )

بقیه در ادامه مطلب...

تعداد بازدید از این مطلب: 1195
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

سه شنبه 8 فروردين 1391 ساعت : 15:17 | نویسنده : اشکان اندلس
آشنایی باسبک موسیقی رپ و رپ خون های برتر-2
نظرات

چرا رپ؟

خوب راستش رپ به خاطر عامیانه بودن و آزادی کلام با استقبال زیادی روبرو شد ، زیرا که در دیگر سبک ها مثل پاپ شاعر و یا خواننده نمیتونند تمام حرف های خودشون رو منتقل کنند. البته استقبال زیادی که از رپ شد علت های دیگری هم داشت که یکی از اونها غیر مجاز بودن آن است ، زیرا که تجربه ثابت کرده هرچی که بیشتر با ممنوعیت روبرو بشه ، بیشتر افراد رو به خودش جذب میکنه.

بقیه در ادامه مطلب ...

با تشکر از علی

تعداد بازدید از این مطلب: 751
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

سه شنبه 8 فروردين 1391 ساعت : 13:22 | نویسنده : اشکان اندلس
آشنایی باسبک موسیقی رپ و رپ خون های برتر
نظرات

یک نوجوان کم سن و سال شروع خواندن یک نوع موسیقی کرد که به علت ناآشنایی نام غربی بر آن نهادند . حسن صباح در این راه نه دانش کافی داشت و نه صدای رسایی اما نوعی مخاطره جویی و نیاز به متفاوت بودن در خود احساس می کرد که ترکیب آن با خوش قریحه بودنش باعث شد به این نوع موسیقی روی بیاورد . اما فارسی زبانان موسیقی صباح را نپسندیدند و او با ناامیدی از ایران برای همیشه رفت.

بقیه در ادامه مطلب...

تعداد بازدید از این مطلب: 806
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

سه شنبه 8 فروردين 1391 ساعت : 13:22 | نویسنده : اشکان اندلس
๑۩۞۩๑ فول آلبوم آیسان باربی ๑۩۞۩๑ Isun Barbie full album
نظرات

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 2651
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

سه شنبه 23 اسفند 1390 ساعت : 15:35 | نویسنده : اشکان اندلس
فول آرشیو محمدرضا شایـــع + بیوگرافی
نظرات

به بهانه آهنگ جدید محمدرضا شایع:
فول آرشیو محمدرضا شایـــع

دانلود تمامی آهنگهای محمدرضا شایع با آهنگسازی زیبای M.S.N که پیشنهاد میکنم

به هیـــچ وجه این کارای شنیدنی رو از دست ندید، همه آهنگها با تکست های بسیار زیبا

از شایع و بیت های بسیار عالی M.S.N ساخته شده

http://www.up.98ia.com/images/mlhxefy1uicpbd7anim.jpg

دانلود و بیوگرافی در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 9512
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

شنبه 20 اسفند 1390 ساعت : 23:43 | نویسنده : اشکان اندلس
فول تکست محمد رضا شایع
نظرات
http://www.up.98ia.com/images/9djlhd10ugub55t1rs65.jpg
تکست آهنگهای محمدرضا شـــایع

تمامی لینکهــا غیرمستقیم و از سرور 4Shared

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 4564
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

شنبه 20 اسفند 1390 ساعت : 23:41 | نویسنده : اشکان اندلس
♦♦فول آرشیو فرشاد گستی♦♦
نظرات

خیلی کاراش قشنگه...درسته معروف نیست ولی در حد بزرگان رپ پارس کارش خوبه...اصلا از دست ندید

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 1743
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

جمعه 5 اسفند 1390 ساعت : 1:31 | نویسنده : اشکان اندلس
فول آلبوم امیرعلی A2
نظرات

http://up.iranblog.com/images/3rewq2izuhrrn1bpenlo.jpg

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 20751
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

شنبه 29 بهمن 1390 ساعت : 22:31 | نویسنده : اشکان اندلس
فول آلبوم رپر مستعد:بنیامین
نظرات

منظور بنیامین بهادری نیست!!!

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 10638
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

شنبه 29 بهمن 1390 ساعت : 22:25 | نویسنده : اشکان اندلس
بیوگرافی گروه تن به 10
نظرات

بیوگرافی گروه تن به 10


تن به 10 به معنای یک نفر در مقابل 10 نفر است. نه تنها تو رپبلکه تو مرام و معرفت و زندگی... .امیر ام ها از کشور آلمان و مهدی آلفا و رضا موتی از گروه سگام و علی 10 و بقیه هم از جاهای مختلف کشور تو این گروه هستند. بعد آلبوم اول قرار شد از حالت اتحاد خارج بشن و به یه گروه بزرگ تبدیل بشن. در همین راستا بعضی از گروه ها کار خودشون رو ترک کردن و تن به 10 به چهار نفر نزول کرد(امیر ام ها-علی10-مهدی آلفا و رضا موتی). بعد مدتی علی10 یه آلبوم فوق العاده به نام(رهبر رپ) روانه سایت های رپ کرد که البته کارشم بد نبود. بعد این آلبوم تا 1 سال تن به 10 خاموش شد و بعد از گذشت یک سال با دلایلی نا معلوم دوری از رپ با آهنگ برگشتیم به رپ فارسی برگشتند. آهنگهای زیبایی هم مثل شماره نمیدی-4 زبون زنده دنیا-عشق چتی و ... اجرا کردند. بعد کار آخر دو نفر با نامهای پرهام سزار و پوریا شارلاتان به گروه اضافه شدند و در آهنگ بای بای هم به رپ فارسی اضافه شد.

 ادامه در ادامه مطلب

 

تعداد بازدید از این مطلب: 372
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

یک شنبه 23 بهمن 1390 ساعت : 14:5 | نویسنده : اشکان اندلس
چگونگی ورود هیپ هاپ به سینمای غرب
نظرات

" چگونه هیپ هاپ به هالیوود راه یافت "

.
.



خوب، دنبال این بودم که چجوری هیپ هاپ رو به سینما ربط بدم، گفتم اول یه مقدمه برم یعد شروع کنم به معرفی فیلم های هیپ هاپی و دانلود و بقیه قضایا . . .
امیدوارم خوشتون بیاد . . .


در سال 1982 همه ی عناصر هیپ هاپ برای اولین بار در یک فیلم سینمایی به هم پیوستند. Wild Style اولین فیلم هیپ هاپ بود و برای اولین بارDJing ,Breaking ,MCing و Graffiti Art که عناصر اصلیه هیپ هاپ هستند را با هم به تصویر کشید. این یک اثر کلاسیک برای جامعه ی هیپ هاپ بود, نه تنها به این دلیل که همه ی عناصر در این فیلم نمایش داده شد،بلکه به این دلیل که فیلم در زادگاه هیپ هاپ در جنوب برانکس ساخته شده است. این آغاز نوعی فیلمسازی در هالیوود با فیلمنامه هایی از دیدگاه فرهنگ هیپ هاپ بود. همان آغاز سینمای هیپ هاپ.سال بعد یعنی 1983 فیلم دیگری در رابطه با عناصر هیپ هاپ ساخته شد به نام Style Wars که بیشتر در باره ی هنر گرافیتی بود. فیلم هیپ هاپیه بعدی با تمرکز بر روی رقص ساخته شد. در سال 1984 فیلمی به نام Breakin با نگاهی به West Coast Hip Hop تولید شد. رقصنده های ساحل غربی هم به Break Dancing اضافه شدند. همچنین Ice-T در این فیلم برای اولین بار به سینما معرفی شد. او در نقش خودش به عنوان MC بازی کرد. فیلم هیپ هاپیه دیگری هم به نام Beat Street در سال 1984 ساخته شد. که در آن فرصت دیدن مبتکران رپ Afrika Bambaataa و DJ Kool Herc را در نقش خود شان داریم. فیلم درباره ی فرهنگ هیپ هاپ نیویورک در دهه ی 80 و عناصر DJing , Breakdancing و Graffiti در آن زمان ساخته شده است.




بعد از تولید فیلم هایی مثل Wild Style, Breakin', Krush Groove و همینطور Beat Street نویسندگان شروع به این کردند که نه تنها تمرکز روی عناصر اصلیه هیپ هاپ داشته باشند, بلکه برای ترکیب بیشتر این عناصر با جریان اصلیه خط داستانها حتی در ژانرهای مختلف فعالیت کنند. مدتی گذشت تا خطوط داستان ها درفیلم های هیپ هاپ بیشتر جریان اصلی شدند. اما ارزش ها و بازتاب از فرهنگ همان طور باقی ماند. تا سینمای هیپ هاپ در دهه ی 90 شکل تازه ای بخود بگیرد. در سال 1991یکی از بهترین فیلم های سینمای هیپ هاپ تولید شد. New Jack City به کارگردانیه Mario Van Peebles و با بازیگریه Wesley Snipes و Ice-T ساخته شد. فیلمی که تحت تاثیر گنگستا رپ و فانک آن دوران (Gangsta Rap & Era's Funk) بود.
اما فیلم مهم تری در همان سال 1991 تولید شد که اولین ساخته ی John Singleton به نام Boyz N the Hood بود که در آن Ice Cube ,Laurence Fishburne و Cuba Gooding jr ایفای نقش کردند. این فیلم, زندگی فقیرها در جنوب مرکزی لس آنجلس (South Central) را به تصویر کشید. همچنین این فیلم خدمت واقعی را به سبک گنگستا رپ کرد تا به دنیا نشان دهد این موزیک از کجا می آید. اولین تجربه ی بازیگریه Ice Cube هم در همین فیلم بود و در آن یکی از نقش های اصلی را گرفت.
Boyz N the Hood کاندید 2 جایزه ی اسکار هم شد و John Singleton جوون ترین فردی شد که تا کنون نامزد جایزه ی اسکار بهترین کارگردانی شده است.


سومین فیلم هیپ هاپیه مهم در همان سال 1991, Juice نام داشت که ساخته Ernest R Dickerson بود, که در آن Tupac Shakur و Omar Epps به عنوان نقش اصلی بازی کردند. این اولین تجربه ی حرفه ای برای Tupac در عرصه ی بازیگری بود. این فیلم داستان چند جوون سیاه پوست ساکن محله ی هارلم در نیویورک هست و ... Tupac این فیلم را قبل از اولین آلبوم خود به پایان رساند.

اواخر دهه ی 90 بود که Ice Cube در فیلم حادثه ای ترسناک Anaconda در سال 1997 به همراه Jennifer Lopez و Owen Wilson به عنوان نقش اصلی بازی کرد. همین حضور در چنین پروژه ی بزرگی برای Ice Cube در سینما پیشرفت بسیار چشمگیری بود.

فیلم های گنگستری به خصوص Godfather و Scarface تاثیر شدیدی بر روی هیپ هاپ و همینطور سینمای آن گذاشتند. در حر صورت سالها جلو رفت و این سینما هم مثله ژانرهای دیگه رشد کرد. از سال 2000 به بعد بیشتر فیلم های هیپ هاپی حرفه ای تر و با حضور رپرهای مطرح زیادی تولید شدند و هینطور از آرتیستهای هیپ هاپ در ژانرهای دیگر سینما هم استفاده می شد. این روند هنوز هم ادامه دارد, بطوری که امروز هیپ هاپ و هالیوود ازهم جدا شدنی نیستند. How High, The Wash, 8 Mile و Get Rich or Die Tryin از جمله فیلم های هیپ هاپیه مهم بعد از سال 2000 بودند که سعی می کنم در یه مقاله ی دیگه این دوره ی زمانی را بیشتر توضیح بدم.
امروزه هیپ هاپ نقش خیلی مهمی در صنعت فیلم سازیه آمریکا دارد. البته این رابطه کاملا دو طرفست. حضور ستاره های رپ در فیلم ها به عنوان بازیگر به فروش فیلم کمک می کند. از طرف دیگر هم شهرت و محبوبیت خود رپر بیشتر شده و به فروش آلبوم هایش کمک می شود. در ضمن هیپ هاپ بخشی از جامعه ی واقعی هست و برای نشان دادن این بخش از اجتماع در فیلم ها گزینه ای بهتر از خود جامعه ی هیپ هاپ نیست. هرچند خیلی از ستاره های رپ علاقه ی زیادی به فعالیت در هالیوود ندارند و به همان موزیک و تجارت های غیر هنری و پول ساز دیگری تمایل دارند, مانند P.Diddy که بیشتر فعالیتش در موزیک هست و Bad Boy Records را مدیریت می کند. همچنین Sean John Clothing هم که کمپانی پوشاک هیپ هاپ خودش هست برایش درآمد زایی می کند.


در عوض عده ای دیگری از ستاره های هیپ هاپ از روی علاقه یا برای تجارت فعالیت های سینمایی بیشتری دارند. بعضی از این رپرها در فیلم ها به صورت افتخاری یا در نقش مکمل ظاهر می شوند. این حضور هر چقدر هم کوتاه باشد اثر گذار هست و فیلم را به جامعه ی بزرگ هیپ هاپ معرفی و تبلیغ می کند. اما رپرهای مشهور دیگری هم هستند که بعد از موفقیت در هیپ هاپ و پا گذاشتن به عرصه ی سینما حرفه ی بازیگری رو جدی گرفتند حتی بیشتر از موزیک! تا حدی که در حال حاضر خیلی از سوپر استارهای هالیوود از جامعه ی هیپ هاپ هستند و تبدیل به بازیگرهای بزرگ و حرفه ای شدن و بیشتر به عنوان نقش اول در فیلم ها بازی می کنند و یا حد اقل نقش اصلی دارند. برای مثال می تونم Will Smith را نام ببرم که الان یکی از معروف ترین بازیگرهاییست که در بالاترین سطح سینما فعالیت می کند, شاید خیلی ها اصلا خبر نداشتند که Will Smith از قدیمی ترین رپرهاست که قبل ها با اسم The Fresh Prince رپ میکرد و آلبوم اول خودش را در سال 1987 پخش کرد, خیلی قبل از اولین فیلمش!! البته رپر های زیادی هم هستن که همراه با فعالیت حرفه ای در سینما رپو فراموش نکردن و موزیک را هم با قدرت ادامه می دهند. مثل LL Cool J که یک بازیگر کاملا حرفه ای حساب می شود, از قدیمی ترین رپر های نیویورک هست که اولین آلبوم خودش را سال 1985 پخش کرد. او بازیگری را هم از همان سال 1985 آغاز کرد و اولین فیلمش را به نام Krush Groove بازی کرد که در آنجا نقش خودش را ایفا می کند. LL Cool J هر دو حرفه را همچنان ادامه می دهد.
Ice Cube - Eminem - Snoop Dogg - Xzibit - Ludacris - DMX و... از جمله رپرهای بزرگی هستند که در سینما هم می درخشند, اما این ستاره ها به جز بازیگری در هالیوود کارای دیگه ای هم می کنند مثل ساختن Soundtrack برای فیلم ها, که اولین فوران جدیه موزیک رپ به سینما در سال 1989 در یکی از فیلم های Spike Lee به نام Do the Right Thing بود که از آهنگ Fight the Power که یه کار ضد نژاد پرستانه از گروه Public Enemy بود استفاده شد. سبک موزیک رپ کم کم در فیلم های هالیوودی جا افتاد و رپرها Soundtrack هایزیادی برای فیلم ها ساختند. اما بعضی از آنها پیشرفت بیشتری کردند, تا جایی که در سال 2003, RZA یکی از اعضای گروه Wu-Tang Clan در بالاترین سطح سینما در آهنگسازیه فیلم Kill Bill به کارگردانیه Quentin Tarantino همکاری کرد که برای هیپ هاپ افتخار بزرگی هست.

ادامه در ادامه مطلب...

تعداد بازدید از این مطلب: 288
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

یک شنبه 23 بهمن 1390 ساعت : 13:8 | نویسنده : اشکان اندلس
علیرضا قاسمی ملقب به «قاف»
نظرات
علیرضا قاسمی ملقب به «قاف»، متولد دی* ماه ۱۳۶۳ و زاده*ی تهران می*باشد.
قاف از کودکی با پدر خود در غرب تهران زندگی* می*کند. در نوجوانی با خواندن اشعار خیام، سهراب سپهری و فروغ فرخزاد به شعر علاقمند شد و همزمان با شنیدن آهنگهای توپاک، امینم و اوتکست مجذوب موسیقی هیپ هاپ گردید. اواخر دبیرستان با چند تن از دوستان محله خود گروهی به نام «مد» تشکیل داد و شروع به ضبط اولین آهنگهای خود بر روی نوار کاست کرد
ادامه در ادامه مطلب....

تعداد بازدید از این مطلب: 359
موضوعات مرتبط: فول آلبوم و بیوگرافی رپ , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

یک شنبه 23 بهمن 1390 ساعت : 16:40 | نویسنده : اشکان اندلس

صفحه قبل 1 صفحه بعد

اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نظر سنجی

نظرتون راجع به این وبلاگ چیه؟

آخرین مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ هر روز با مطالب مختلف و گوناگون آپ میشه پس هر روز سر بزنید و از مطالبی که میزارم لذت ببرید این وبلاگ میخواد بهترین باشه پس با من همراه شید!!!
منو اصلی
موضوعات
لینک دوستان
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 277
:: کل نظرات : 34

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 65

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 122
:: باردید دیروز : 16
:: بازدید هفته : 160
:: بازدید ماه : 156
:: بازدید سال : 703
:: بازدید کلی : 115906
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دنیای دانلود و آدرس aedlworld.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.